HTML

Tatran S125 Type 03A újraélesztése

1969-es Csehszlovák robogóm felújításának folyamata. 2011 nyárra szeretném ha érvényes műszakival robognánk az úton :)

2010.03.21. 19:10 Chucky#09

2010 Március 21. - Expedíció "Berkenyesjő" (copyright by Totalcar :))

MEGVAN A MOTOR!!!

2010 Március 21.

7:45 - Indulás Tatabányáról, Tomi barátommal és édesapjával, nomeg a Corollával :P
140 km megtétele után, gond nélkül odaértünk Berkenyére, átszeltük Pestet, a Chuck Norris (Megyeri) Hidat.
Berkenyén simán odataláltunk az eladóhoz (Laci), aki megmutatta nekünk a motort, és nagy megkönnyebbülésemre sokkal jobban nézett ki mint a képeken a hirdetésben.
TATRAN S-125, 1. kép
Levettük róla a bodyt, elénk tárult a 123.5 köbcentis, négy sebességes két ütemű kényszerhűtéses blokk, és a hátsó váznyúlvány. Ja, és a tulaj odaadta az eredeti(nek hitt) rendszámot, a szürke forgalmit, és a motor eredeti kezelési útmutatóját. A rendszámról később!
Kitoltuk az udvarról az utcára, gondoltam toljuk meg, hogy nincs-e megszorulva, átfordul-e a dugattyú? Aztán mikor toltam ki ezer meg ezer kérdés merült fel bennem... Vajon mikor járt Ő utoljára? Milyen olaj lehet a váltójában? Mióta állhat ott abban a "garázsban"?
Na mindegy, kiértünk, próbáltam sebességbe rakni a gépet, elsőre igen nehezen se sikerült... Aztán megnéztem, a kuplungbovden tökéletes, a kuplung fullra kiemel... Nosza, beraktam valamilyen sebességbe (0 1 2 3 4, vagy 1 0 2 3 4 a váltó????) megtoltuk... a kuplungot felengedve felhördült :PPP ott és akkor tudtam, hogy ezaz ez kell nekem :)))
Visszatoltam az autóhoz, addig Tomi apuja elbeszélgetett a tulajjal. Megírtuk a papírokat, átadtam a vételárat, feltettük a motort a futóra... és viszontlás! Hazafelé vezető úton egyszer sem álltunk meg, jöttünk ahogy csak tudtunk. A motort 4 spaniferrel tökéletesen rögzítettük. Aztán hazaértünk, levettük...
ide most kéne írni, hogy mi volt az ebéd, satöbbi, de ez titeket úgysem érdekel :)
Ebéd után kimentem, lemostam az egész motort nagynyomású mosóval, háááááát... érdekes dolgok jöttek elő :DDD PL a motor gyári színe ZÖLD nem pedig piros, pont mint azé, amelyik a padláson van (volt). Ezután megjött Márk és Pöle, az Italiantechnologys srácok :)




Lehoztuk a zöld Tatrant a padlásról, elszomorító állapotban van, de 1-2 érdekességet fel lehet fedezni rajta. PL: Más az első indexbúrája, pedig ugyanúgy 1967-es. Aztán még elbohóckodtunk, és így nagyjából a lényeges történésekből ennyi... mindkét motor bent alszik garázsban, jóhelyen vannak :)

Rendszám: a forgalmiban más a rendszám mint ami van hozzá :((


Képek, Videó kell valakinek?
 

3 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://tatran.blog.hu/api/trackback/id/tr811857326

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Oktato 2010.03.23. 17:41:10

Üdv!
Nálam is pihen egy másfélnyi Tatran. Soha még nem mentem vele, de már hallottam egy másiknak a hangját. Igaz, már erősen szétszedett állapotban, henger-dugattyú előkészítve az újjáélesztéshez, csapágyak, szimeringek összeszedve. Sajnos csak az időm hiányzik a teljes befejezéshez :-(.
Mellesleg nem körváltós, hanem 1/0/2/3/4, néhány első típus még pozitív földelésű volt!!! vigyázz vele, mert a diódákat leégetheted, kár lenne értük.
Sok sikert és türelmet.

Chucky#09 2010.03.23. 19:43:26

Köszönöm, remélem követni fogod a blogot :)

TyerCorp01 2010.03.24. 20:27:29

Üdv!
Sok sikert a felújításhoz! Beteszlek a linkek közé.

Egy márkatárs. ;)

jawa360.blog.hu
süti beállítások módosítása