HTML

Tatran S125 Type 03A újraélesztése

1969-es Csehszlovák robogóm felújításának folyamata. 2011 nyárra szeretném ha érvényes műszakival robognánk az úton :)

2010.05.14. 20:45 Chucky#09

Nagy az öröm!

Régen jelentkeztem, ezért elnézést kérek, de jó munkához idő kell.
Ma fél öt körül lementem a garázsba, és csak nézegettem a motort, úgy negyed órán keresztül. Ez szép. fogalmazódott meg bennem a gondolat, és ha már szép, legyen is! Uccu, folytatom a múltkori dolgot, kiveszem a blokkot. Már tudtam, mikor legutóbb nekiálltam ennek a folyamatnak, hogy nem lesz egyszerű.

 

 

Első lépés a láncvédő levétele volt, amit a hátsó teleszkópok távozása követett.

Ezeket is majd szét kell szedni, aprólékosan megcsinálni, hiszen nem tudom elégszer hangsúlyozni, hogy az OT vizsga a cél!
 

 

Ezután valamiféle módon el kellett távolítani a hátsókereket, és likvidálnom a láncot. Tengely ki, fék le, satöbbi satöbbi. Miután nagyjából szabad volt a tér, le kellett szedni a láncot, de az első lánckeréknél nem lehet leszedni, hát mit tudtam tenni, patentszem, chain off. Karbit kiszabadítottam gyorsan, és a váltórúd volt amivel szenvedtem. Elmesélem. Szóval a váltó egy köztes rúddal van megoldva, amit én csak váltórúdnak nevezek, mivel a váltót sarokkal is lehet pöckölni. Na, ez a magánál a váltónál át van lyukasztva, és átmegy rajta ránézésre egy sima szög. Ahha, előre tudtam, hogy be lesz rohadva, szóval már csavarlazítóval támadtam első blikkre. Egy laza harmincnégy kötőjel harmincöt perc kűzdés után, mikor már a villáskulcsok és a csavarhúzó sem segített, egy hegyesfogóval húúúúztam.... aztán nagynehezen kijött. Na, az egy őszinte mosoly volt :DDDDDDDDDDD Kivettem a blokkot, gondoltam átnézem a dugót, erről képeket a végén linkelem csökkentett felbontásban.
És most pár kép:

 

 

 

 

 

 

 

És az ígért képek (800x600-ban):

http://imagerz.com/QEMVDEtvAwJXV14bFAVR
http://imagerz.com/QEMVDEtvAwJXV14bFwVR
http://imagerz.com/QEMVDEtvAwJXV14bFgVR

A dugó oldala és a hengerfal. Egész jól néz ki!
 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://tatran.blog.hu/api/trackback/id/tr882003727

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása